Dirigente Elise Smout

Elise Smout is geboren te Brussel in 1988.

Van jongsaf aan is ze geïnteresseerd in muziek : eerst piano, daarna viool en ten slotte zang. Wanneer ze 16 is treedt ze toe bij « la Choraline », het jongerenkoor van de Munt.

Ze gaat verder lyrische zang studeren aan het conservatorium van Maastricht, waar ook haar interesse voor het dirigeren groeit. Ze start met een eigen ensemble : L'Orkest. In 2009 wordt ze in de klas voor orkestdirectie van E. Delamboye aangenomen.

Ze behaalt haar bachelor diploma in zang en directie bij P. Davin aan het Koninklijk Conservatorium van Brussel. Daarna vertrekt ze naar Wenen in het kader van het Erasmus-programma waar ze aan de « Universität für Musik und darstellende Kunst » de lessen volgt van onder meer U. Lajovic, S. Pironkoff en J. Wildner.

Na haar verblijf in Wenen, vervolgt ze haar opleiding in orkestdirectie aan het conservatorium van Bergen in de klas van D. Gazon en haalt er haar masterdiploma in september 2016.

Naast l'Orkest en de leiding van het Brussels Bachkoor, dirigeert Elise verschillende amateur-ensembles en -koren.